Sucre - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu Sucre - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu

Sucre

Door: hennie17

Blijf op de hoogte en volg Hennie

18 December 2010 | Bolivia, Potosí

Hallo beste volgers,

Ik ben de afgelopen dagen in Sucre geweest, de hoofdstad van Bolivia en liggend op 2700 meter hoogte.

Maar eerst even over der overval op Lilian in La Paz.
In feite een standaardoverval voor zover die bestaat; iemand maakt contact met je op het busstation of in de bus. Bij aankomst stellen ze voor om samen een taxi te delen (taxi zit in het complot) en vervolgens rijdt die naar een plaats waar hij wordt aan gehouden door de narcoticapolitie die alles van je wil zien. Als je meewerkt stelen ze je je spullen zonder dat je het weet, zo niet )zoals in het geval van Lilian) dan worden ze aggressief en eisen ze je geld. Ik ben gewaarschuwd in ieder geval.

Terug naar Sucre en ja..volgens de wet de hoofdstad van Bolivia.
Genoemd naar generaal Sucre afkomstig uit Venezuela en eerste president van Bolivia die samen met Bolivar (een held in Zuid.Amerika) Zuid Amerika bervijdde van de Spanjaarden.
Sucre is een perfecte stad om te verblijven om verschillende redenenÑ
- mooie gebouwen
-perfect klimaat
-nog veel klederdracht
- goedkoop
-veel markten

Een erg belangrijk nadeel; ze zijn niet echt vriendelijk.
Zeker niet naar gringo.s; een beetje zoals ze in Chaam hebben met de Rotterdammers (sorry Simone, Soenita)op de campings.

Het hostal was erg goed en kostte E7,- !!!
Als je een betaalbare vakantie wil en nog een stuk cultuur wil zien (jongeren dragen geen traditionele kleding meer)dan moet je naar Bolivia gaan.
Het heeft zoals ook Colombia, Ecuador en Peru alles in zich; hoge bergen, vulkanen, meren,en jungle.
Ik wil je gids zijn:
Ik denk wel eens aan onze loop/wandel/rollaterclub om een rondreis hier te doen.
Ik regel alles
Frank is chauffeur, monteur
Ad hoeft alleen maar een blinddoek voor en te genieten.
Jan is van nature een (rokken)jager en kan goed koken.
Alleen wat moet je met een architect?

Hoe gaat het Marc nog veel nieuwe ontwerpen gemaakt in Utrecht?

Zoals je merkt heb ik weinig meegemaakt in Sucre, behalve dat ik erg moe was omdat de hoogte wel tijd nodig heeft om aan te wennen.
Er zijn een paar mooie musea (mummies) gezien en verder veel kerken.
Ik zal zo snel mogelijk de foto. plaatsen.

Tot de volgende keer