pampas en st cruz - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu pampas en st cruz - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu

pampas en st cruz

Door: hennie17

Blijf op de hoogte en volg Hennie

21 April 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Ik ben een beetje achter met schrijven vanwege een paar moeilijke dagen ivm gezondheid.

Ik was gebleven bij het bezoek aan de Pampas. Pampas omdat het geen jungle is maar een soort savanne met veel koeienfarms en een rivier met veel dieren heeft.

We vertrokken met Mogli, Faiza, de eigenaar van de Mosquitobar (peruaan) een bekende van hem en de chauffeur.

Ik wist dat het afzien ging worden vanwege de hitte en het feit dat zo.n tour normaal 3 dagen duurt.
Maar met zo,n gezelschap kon ik de uinodiging van Mogli niet afslaan, ik was zelfs vereerd om mee te mogen.

Reden voor het bezoek was het bekijken van een nieuw gebouwd kampement voor touristen die evt door Mogli-jungl gebruikt gaat worden met betre tours door de pampas dan degenen die nu bestaan.

Het eerste stuk gaat over de weg naar santa Rosa war de rivier begint (4uur).Terwijl de andere passagiers weinig of niks waarnamen reageerden Mogli en Faiza op alles wat ze zagen.
Zo hebben we een kaiman gezien een nandu(ZA struisvogel) een Cebu (hele grote vogel met wit lijf eewn rode band rond zijn nek en een zwart hoofd en bek.
Onderweg werd er door mensen op >piranhas gevist ,maar ze haadden nog geen geluk gehad.
ER KOMEN IN HET GEBIED OOK GROTE HERTEN VOOR ZOALS ook op de savannen van Afrika.
Als je dus een Tour in de Pampas doet en een in de jungle kun je ontzettend veel dieren zien!

We kwamen een aantal osseenkarren tegen waardoor ik me in Afrika waande. En ook nog echte cowboys (vaqueros) die te paard een kudde koeien van het ene land naar het andere verplaatst.
Dit werk had Faiza ook gedaan waardoor hij de Pampas ook erg goed kent.

Mijn reisgenoten waren intussen aan het onstspannen door de coacbladeren in hun mond plus afgewisseld flessen met bier en wijn die steeds doorgegeven werd, Je deelt hier altijd en hebt geen eigen fles drank.
Blijft er in ieder geval niet staan!

In Sant Rosa gingen we de eigenaar van het kampement en tevenschauffeur van de boot ophalen.
Zijn naam is Rambo! omdat hij altijd kelding van het amerikaanse leger draagt en ook flink gebouwd is.
Hij is alleen niet zo dom als Sylvester Stalone.

Na wat gegeten te hebben bij de zij moeder zijn we via, beheerder van het park naar de rivier gereden waar zijn motor opgeslagen lag en de boten afgemeerd lagen.
De motor kan op elke boot geschroefd worden.
Na het inladen van een grote watertank gingen we op weg.

Het was wel een speciale tocht; door de toppen van de bomen!!!
Door de overstromingen stond het water nog tot de toppen van de bomen, waardoor we nogal veel roofvogels zagen en minder andere dieren.
Rambo ging vaak binnendoor (over land zal ik maar zeggen) omdat hij het gebied erg goed kent.

We hadden als snel geluk; we zagen een paar Roze dolfijnen! Dat zijn de enige zoetwaterdolfijnen met een roze gloed en komen vanaf hier tot in het Amazonegebied voor. Meetsal zie je alleen de rug maar bij terugkomst kwam er een hoog uit het water waardoor hij duidelijk waar te nemen was.
Daarna veel schildpadden zonnend gezien en veel paradijsvogels.
Op een gegeven moment ook kleine Pipi Langkousaapjes; prachtig om te zien. Eentje met een kleine op zijn rug, J wilt ze zo mee naar huis nemen.

Tegen de tijd dat we het kampement bereikten passeerden we de anderen en wie stond daar buiten; alweer Arjen uit Galder.
We passeerden tevens een karaokebar!! een beetje te toeristisch opgezet...
Verder bijzonder er was constant bereik met de mobiel telefoom.

Het kampement werd goedbevonden en we konden aan onze terugweg beginnen van 6 en 1/2 uur reizen. Dat was afzien voor mij terwijl anderen onder invloed van alcohol en coca steeds joliger werden.

• 21 April 2011 - 15:18

WielerclubMaastricht:

We hebben uitgerekend dat je dinsdag terug bent kun je woensdag meteen aan de bak!!!!!!!!!!!!!!!!!
    daarna drinken bij de Beer op je Thuiskomst??????????????

Je wielervrienden