Granja el roble - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu Granja el roble - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu

Granja el roble

Door: hennie17

Blijf op de hoogte en volg Hennie

10 December 2010 | Paraguay, Asunción

De andere dag op tijd opgestaan omdat mijn doel was om naar een duitser te gaan die een soort vakantieparkje had gemaakt dat ik op internet was tegengekomen.

eerst een chauffeur gezocht en een prijs afgesproken over hhen en terugtocht incl enkele uren daar blijven.

Het was 15 km rijden over een onverharde weg en er was bijna niemand te zien.
Door de bewolking en het windje wat er stond voelde het met 30 graden lekker aan. alles is relatief zie je wel.

Een smalle afslag leidde naar het boerderijtje/ vakantiehuis.
rechts was een groot meer waaruit gevist kon worden.
er aangekomen was het precies zoals ik verwachtte; prachtig.

Eeen mooi groot met name van hout gemaakt huis, met enkele huisjes er rondom en verder mango, papaya,s een aquarium, een afkoelbadje, en nog een meertje om te zwemmen.
Plus wat varkens, kippen en koeien, zoals bij ons vroeger( voorde Chamenaren.

Eeen bijzonder gastrvije man (Peter en Duister)en een ontspannen sfeer.
Zijn ouders waren er ook op vakantie.

verder nog een Duitser die veel gezien heeft omdat ie elk half jaar 6 maanden rondtrekt over de wereld en een jong engels paar die ook al maanden aan het reizen waren.

Ik was benieuwd door zijn reiservaring wat hij de mooiste plaatsen vond die hij bezocht had.
Voor hem: Colombia, Peru, Patagonie (argentinie), Tanzania en Zambia.

En de moosite waterval ter wereld die van Igauzu; het is maar dat je het weet indien...

Afesproken dat ik bleef eten (voor de chauffeur ook besteld, ik heb niet voor niets SPH gedaan).
Het eten was voortreffelijk, mede omdat ik volgens mij de eerste keer aardappel(purree) at.
Daarbij lekkere stukken vlees, waarbij ik de opmerking maakte dat dat zeker de capibara (groot dier uit het moerasgebied van de Pantanal) was: zie foto met kind
http://www.paraguay.ch/
Dat bleek niet zo,n goede opmerking; de capibara was 3 dagen geleden door de buurman doodgeschoten vanwege hongergevoel!!!!!!!

Nu was alleen de geadopteerde aap no aanwezig die eten uit de keuken stal; een soort Daktari dus(wie weet dat nog?)

Na nog wat info uitgewisseld te hebben over reizen ben ik weer vetrokken en omdat het helaas begon op te klaren ben ik zo snel als mogelijk in mijn kamertje gedoken.
Dat gevoel kan ik niet uitleggen; als je van zo´n warmte in zo¨lekker koel ruimte; het is beter dan............alles.

Na een paar uur afkoeling ben ik richting Rivier de Paraqauy(inderdaad vandaar de naam van het land, evenals Uruquay) gelopen.
Er was een vrije dag en naast heel de rivier stond het vol met motors en scooters, mensen zwommen, roieden naar de overkant en gebruikten een speedboot.
Mooi om te zien, op het geluid na, de rotzooi op het terrein en de dronken mensen.


Na dat gezien te hebben wat gaan drinken bij een bar en in gesprek gekomen met 2 zussen die net een baar waren begonnen (er stond alleen nog maar een diepvries)

En heb ontzettend met ze gelachen.
Het waren 2 goed opgeleide meiden ( de een bijna advocate de ander accountent) en daardoor over interessant onderwerpen gepraat.
Oa wat een tourist in Concepcion komt doen (ik heb er geen een gezien).


Na dat gesprek naar het hotel gegaan, de finale van de America League gekeken en de motoroptocht nog bewonderd.
Daarna naar bed om de volgende dag naar bolivia te gaan.
Maar dat liep anders.......

wordt vervolgd..

  • 10 December 2010 - 21:23

    Vic:

    Ola, Hennie.

    Ik volg je avontuur op de voet en het is erg leuk om te lezen wat je beleefd. Samen met de foto's is het plaatje compleet. ben beniwud naar je volgende verhalen. Adios.
    Groet, Vic

  • 12 December 2010 - 18:18

    Groate Rene :

    He Hennie vandaag met de club weest te fietsen, pet op, overschoenen, dikke jas en handschoenen.......rond het vriespunt. Het gespreks onderwerp bij de Loco was jouw reisverhalen vertelt door Frank. Nieuwsgierig thuis je site opgezocht en je foto's en verhalen gelezen, heel leuk. Vanaf nu heb je er weer een volger bij, groet Groate Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Paraguay, Asunción

Hennie

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 60136

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2012 - 14 Maart 2012

Ibague Colombia

23 November 2010 - 26 April 2011

brazilie paraquay bolivia peru

Landen bezocht: