Paraquay - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu Paraquay - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu

Paraquay

Door: hennie17

Blijf op de hoogte en volg Hennie

06 December 2010 | Paraguay, Asunción

zie aanvulling vorige verslag plus foto,s

Gisteren, zondag de?? van Puerto Iguazu via Brazilie naar de grens van Paraguay (ciudad el este) gegaan zonder te stempelen.
We hadden wat smokkelwaar aan boord want de chauffeur vertelde een vrouw voor haar bagage tegaan staan zodat de douane van Brazilie het niet kon zien.
Ciudad del Este schijnt een smokkelparadijs te zijn mede omdat electronica en er naar Zuid Amerikaanse begrippen erg goedkoop is.

Aan de grens zie je meteen dat alles er slechte onderhouden is,
In plaats van winkeltjes, stalletjes en verkopers die op de straat verkopen, iets wat je in Brzailie en Argentinie niet ziet. Maw het echte Zuid Amerika gevoel!

Na het nemen van de juiste bus naar het centrale busstation bleek dat er geen bus ging naar Concepcion de plaats waar ik naar toe wilde gaan.
Dus maar naar ascuncion de hoofdstad gegaan.
Daar aangekomen een taxi genomen naar een hostal in een koloniaal huis van een oudere vrouw.
Mooie hoge kamers, ze zijn hoog vanweg de warmte, een paar dagen eerder was het 40 graden geweest en in de zomer (jamuari en februari) wordt elk jaar de 50 graden wel gehaald!!!
Eeen echt landklimaat dus.

Ben nog even gaan wandelen, maar het leek wel een spookstad, niemand te zien. Dat had ik al gelezen. de mensen gaan hier zondag veel buiten de stad.

Vandaag weer rond gewandeld en er zijn overal kraampjes, winkeltjes toterende auto´s nou ja het bekende avfn dit soort armere landen (na Bolivia 2e armste land).

Oh ja nog nieuws; ik ben miljonair geworden!
Jullie dachten al natuurlijk hoe doet ie dit alles.....
Een euro is hier ongeveer 5000 guarani, dus met E200,- ben je miljonair!
Overigens de Guarani zijn de oorspronkelijke bewoners van Paraquay en is tevens, naast het spaans, de officiele taal.

Verder heeft hier iedereen een thermoskan met een kopje bij zich, heel vreemd om te zien.
Hier drinkt men altijd een ijskoude drankje, terere, vanwege de warmte.
dat in tegenstelling tot Argentinie waar ook iedereen een, kleinere, thermoskan bij zich heeft met warm water.
Daar drinken ze mate (thee) de yerba,
eenmaal vullen met de thee en verder heel de dag warm water bijvullen....

Goed laat even weten hoe het gaat met jullie (Punters) en alle roddels over mij en anderen
Dan ben ik op de hoogte.
Tot de volgende keer!

lees aub je hotmail

• 07 December 2010 - 08:08

Simone:

hey vent,

wat leuk om je reis op deze manier te volgen. Ik lees alles met heel veel plezier. enne.....niets gebeurd als je op een gemengde kamer slaapt!! GOED GEDAAN HANNIE!!!!! regelmatig komt je naam hier nog voorbij. Moet je nagaan wat een verpletterende indruk je hier hebt achtergelaten.
    dat stukje over het armoedig...heb je die blouses bij je die iets of wat aan de strakke kant zijn rond je buikje.....of de mouwen ietsje te kort...verder denk ik dat je best door kunt gaan voor best geklede man van HetPunt...hahaha
    Nou lieve hannie geniet van je reis en wij genieten van je verslagen!!
    kus van mij

• 09 December 2010 - 16:15

Angela:

Hoi Hennie,

Wat zit je ver weg joh, spannend! Ik lees nu voor de 1e keer op je website, echt wel heel leuk om je zo te volgen. Het is bij jou in ieder geval warmer dan het koude nederland. Vanochtend ben ik glijdend naar HetPunt gefietst. Nog veel plezier en ik hou je in de gaten hoor.

groetjes