Pargue de Igauzu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu Pargue de Igauzu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu

Pargue de Igauzu

Door: hennie17

Blijf op de hoogte en volg Hennie

03 December 2010 | Argentinië, Puerto Iguazú

Kijk morgen weer.....

Nou het is me gelukt om meer foto.s te plaatsen!!!
Als er vragen over zijn hoor ik het wel!

Breda Express is voor vic en zijn collega.s natuurlijk. Reed in Curitiba!
Was verdwaald had ik de indruk.
Wel leuk; ze vertrouwden het niet en vroegn waarom ik die foto dan wel wilde maken.
In kijn beste Portugees antwoordde ik; ciudad en Holanda!

Heineken is voor Jef Martens; literflessen!!!!!!!!!! ook Stella Royal voor de liefhebber.

Voor de racefreaks; Schumacher heeft hier zijn eigen bedrijf opgezet.

En de vogels zijn interessant voor Dirk en Wessel Michielsen die van dieren houden.
Mijn vorige verslag heb ik aangevuld...al gezien???

verslag volgtnog; geen tijd voor.
Morgen naar Paraqauy.

Ok, hier ben ik weer.
Het vervolg op de huilende Franse vrouw...

Ze was 26 uur onderweg geweest (reden genoeg om te huilen vind ik).
Haar vlucht van Buenos Aires naar Puerto de Iguazu was gecancelled, het was niet duidelijk vanaf welke luchthaven ze moest vertrekken. ze maken er nl van 2 eentje in Buenos Aires en ze had problemen gehad met de douane.

Goed na gedoucht te hebben zijn we wat gaan eten en was alles vergeten.
Was trouwens erg lekker met perfecte zachte gitaarmuziek erbij.

Guyllenne, zo heete ze, bleek reizen te organiseren naar de Kaukasus en Iran.
Ze spreekt russisch en had in Moskou en Azerbeidjan gewoond.
En dus al veel gereisd.
Raadde me aan om naar Iran te gaan.

Thomas sprak japans en had 3 jaar in Tokio gewoond.

Nu bezochten ze een aantal vrienden die een jaar door der nwereld reisden en die in buenos Aires waren.
Zij wilden perse eerst Iguazu bezoeken.

De andere dag zijn we daar naar toe gegaan.
Ik had de great Adventure gereserveerd, dus naahet bezoek aan La Garganta del Diablo (de keel van de duivel, foto met regenjas aan) de grootste massa water die in een smlle trechter samenkomt, ben ik ze uit het oog verloren.

Daarna volgde voor mij een tocht met een rubberboot(zie foto) waarbij de gids werkelijk zijn best deed om iets te vinden.
En dat lukte, we zagen een Kaaiman (foto) op een steen zitten.Hoe dicht we ook naderden hij bewoog niet(opgezet?)
Ze bewegen alleen als het hard nodig is, dus met name als ze honger hebben...en dat had deze gelukkig niet.

Daarna heel veel verschillende watervallen gezien over een pad gemaakt van een ijzeren constructie.
Prachtig en indrukwekkend; een van de mooiste dingen die ik gezien heb
Hierna met een vrachtwagen door het subtropische Atlantische regenwoud (ja het regnt er vaak) gereden.
Men legede uit hoe de dieren leefden en andere wetenswaardigheden erg interresant.
Daarn kwam het hoogtepunt; met een speedboot naar en onder de watervallen.
Dat is het mooiste wat ik gedaan heb zover me ik herinner, nou ben ik nogal saai dus er is al snel een hoogtepunt.
Over hoogte gesproken, ik denk niet dat het iets voor Ad geweest zou zijn!!
Maar goed, na allmaal een zwemvest aangedaan te hebben en ik mijn regen jas gingen we in volle vaart de rivier op.
En met 35 graden en een hoog vochtigheidsgehalte was het alleen daarom al een geweldig gevoel.

Eerst de Diablo en een andere kant van dichtbij bekeken en daarna eronder. Wat je aan hebt maakt niks uit, van top tot teen helemaal doortrokken, maar een geweldige ervaring.
Daarna heb ik vanwege de hitte een uur binnen in een winkeltje gezeten en gewacht op de fransozen.
Die hadden een beetje pech want ondanks de waterval waren ze ook zeiknat door een enorme onweersbui die uitbrak.
Op de terugweg gepraat over de dieren die we niet hadden gezien.
De Toekans die blijkbaar bij de ingang van het park hadden gezeten, de apen die we alleen in de verte zagen en een gordeldier.
Toen we het daarover hadden remde de chauffeur plotseling erg hard, hij had er een gezien!
Het wordt hier Tatoo genoemd, het is een amabel uitziend beestje die wat voedsel bij elkaar scharrelt.
Mooi om te zien.. helaas geen foto...batterij was op.
teruggekomen heb ik van hostal gewisseld want ik vond het erg slecht waar we verbleven.
Na een ander hostal gevonden te hebben nog wat gedronken met hen en afschied genomen omdat ze beiden weer naar Buenos Aires vertrokken.

Na een goed nachtrust (voor het eerst in een gemengde slaap kamer (en weer niets gebeurd SIMONE!!))
heb ik die dag niet veel gedaan.
Proberen foto´s down te loaden op internet ed.
De volgende dag naar de Braziliaans kant gegaan en dus 2 maal stempelen evenals de terugweg, om el Parque das aves (vogelpark )te bezoeken.
Ik moest en zou die toucans zien.
Dat was echt de moeite waard (zie foto´s) ze leven praktisch in hun eigen omgeving, er zij alleen paden gemaakt.
Ik heb er lang naar gekeken.ik vindt her geweldig mooie beesten (een kleintje, daar geboren neem ik aan kon je aaien) evenals de ara,s (papegaaien).
Een parkwachter had er zelf een opvoed en die was tam.

Daarna weerd bus, stempels en wat gepraat met mensen in het hostal.
Waren bijzonder aardig en vriendelijk moet ik zeggen.
Voor degenen die nog willen gaan. hostal Bambu.




  • 06 December 2010 - 11:00

    Corrie:

    Hoi Hennie,
    Boeiend om te lezen wat jij zoal tegenkomt in nog geen 14 dagen tijd. De natuurfoto's vind ik prachtig!
    Ik kijk uit naar jouw volgende verslag.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Hennie

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 60141

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2012 - 14 Maart 2012

Ibague Colombia

23 November 2010 - 26 April 2011

brazilie paraquay bolivia peru

Landen bezocht: