RIO 2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu RIO 2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu

RIO 2

Door: hennie17

Blijf op de hoogte en volg Hennie

30 November 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo beste vriendjes en vriendinnetjes,

Ik ben nog steeds in Curitiba ( de plaats die Vic noemde als een goed geplande stad)

Het blijkt dat er maar een gedeelte van de verslagen op de site staat.
Dus of hier werkt het niet goed of er is een limiet.
Ik ga het bestand voor de zekerheid nu maar opslaan.

Ik herinner met zin nog dat ik op het bergje Santa teresa was waar de Muur van Geraardsbergen kinderspel bij is.

Ik ben daarna aan de achterkant (verkeerde richting van de bus genomen van de Corcovado (Christus) terechtgekomen. dat was wel mooi, maar niet de bedoeling.
Ik heb me trouwens nergens onveilig gevoeld in Rio.
Als je zeker om je heen kijkt en je armzalig kleed (wat ik altijd doe) dan valt het wel mee.
Maar goed dat bange gevoel heb ik nog nooit gehad.
Men zegt wel eens dat je aantrekt waar je bang voor bent, dus in die zin klopt het dat er nog niets gebeurd is.

Daarna via bus, lopen en metro (alles gewoon proberen) naar het Hostal gegaan.

Daar even bekomen door te douchen en
de airco.
Daarna weer op pad gegaan om richting
Pao de Acucar (rots voor kust van Rio) te gaan.

Maar ik zag dat er te veel bewolking was en ik ben blijven zitten en uitgestapt toen ik het beu was.
dat bleek een goede plek; alleen maar Carioco,s die het weekend vierden.
het was aan de kust en je had een mooi zicht op Rio vanonder de rots.
Gezellige ambiance en altijd aaardig die brazilianen; iemand vroeg me te helpen bij de bestelling (een frietje) wat erg duur bleek te zijn; het bleek een schaal om met een aantal mensen van te eten!
Het bier zit er in een houder van isolatie omdat het bier (Skol had ik al verteld?) anders te snel warm wordt.
teruggekomen in het hostal was er een Ier en een Braziliaan in de kamer aangekomen; de een om te zuipen en de ander was kaakchirurg

De andere dagom 07.00 opgestaan, de metro genomen om 09.30 de bus (die hebben zulke smalle poortjes, om misbruik te voorkomen, dat Berrie Martens er niet door zou komen denk ik) en om 24.00 aangekomen!!

Onderweg nog problemen gehad met m,n bankpas en ondanks alles accepteerden ze mijn E20 die ik gelukkig nog had!
Nog een braziliaan ontmoet die bij het leger werkte en daarna nog 6 uur moest reizen: hij tegen Uruguay aan.

Hij noemde het Sssshhhhhhhhhio SSssssshaaaaand4e wat gewoon Rio Grande betekent.
Ik verst niks van het Portugees en zij mij ook niet.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Hennie

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 60136

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2012 - 14 Maart 2012

Ibague Colombia

23 November 2010 - 26 April 2011

brazilie paraquay bolivia peru

Landen bezocht: