Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu

Curitiba

Door: hennie17

Blijf op de hoogte en volg Hennie

28 November 2010 | Brazilië, Curitiba

Ik ben gisteravond na een reis van 15 uur in de bus in Curitiba aangekomen waar het wel warm is maar aangenamer dan in Rio.

Afgelopen donderdag was ik weer wat bekomen van de reis en ben ik s.morgens op pad gegaan met Jaap, mijn kamergenoot, uit Den Haag.

We zijn met de bus naar het vertrekpunt voor het grote Christusbeeld (Chritis de Verlosser) gegaan. Met de bus en dat betekende dat we de halve stad zijn doorgegaan.
Het is een goede manier om de stad te zien: Vooral veel hoogbouw en veel groen.
Het mooie van Rio is vooral het uitzicht op de eilandjes, de stranden en de heuvels in de stad zelf.
Het heeft een erg ontspannen atmosfeer; alsof de helft altijd vakantie heeft; en dat is waarschijnlijk ook zo.

In de buitenwijken was, zoals al gezegd in het vorige verslag, een oorlog tussen de drugsmafia en de politie/militairen aan de gang.
Gisteravond is er zelfs een favela afgesloten van de buitenwereld en omsingeld door politie en militairen.
Er schijnen al verschillende doden gevallen te zijn.
De bedoeling is om de iedereen die goed wil de buurt uit te laten gaan en te controleren en daarna zal er vermoedelijk een soort van oorlog uitbreken.
Ik neem aan dat de regering alles netjes wil hebben voor de over 2 jaar wanneer de olympische spelen komen en 2 jaar later het WK.

Goed, de weg naar het Christusbeeld zijn we met een treintje gegaan en het is of je door de jungle rijd; alles groen en exotische planten.
De Corcovado waar het beeld staat ligt trouwens in een nationaal park.
Boven aangekomen staat daar... de steward van British Airways!
Hij was lopend gegaan.
Leuk om even met hem te praten.
Het beeld zelf is gigantisch en indrukwekkend als je er onder staat.
Het uitzicht was jammer genoeg beperkt omdat het bewolkt was.

Nadat Jaap al eerder was gegaan, ben ik uiteindelijk met de bus naar Copacabana gegaan.
De strandtentjes daar verkopen vooral...... SKOL (Ad; intenational beer)!

In het hostel aangekomen bleek er een Ier en Braziliaan aangekomen.
De Ier om te zuipen en de Braziliaan was kaakchirurg.
Mensen reizen heel veel hier.

Nu ik zo aan het schrijven ben wordt het wel langdradig denk ik.
Laat me weten of het interessant genoeg is wat ik schrijf aub.

Vrijdag ben ik naar Santa Teresa gegaan, een oude wijk van RIO,met mooie huisjes tenminste als ze zouden ondehoude en vooral schilderen.
Het is een berg met kasseien waar de Muur van Geraardsbergen maar kind


















































































  • 28 November 2010 - 15:58

    Lidia:

    ik vind het reuze interessant hoor,maar steeds word je laatste zin niet afgemaakt???
    hier is het erg koud het vriest zo`n 3-4 graden en overdag net boven nul...
    stuur maar wat zon zou aangenaam zijn.

    tot de volgende keer.

  • 28 November 2010 - 22:40

    Coby:

    Hoi Hennie,

    Leuk hoor je verslagen.
    Fijn voor je dat het meevalt met de warmte.
    Een paar foto's zouden ook leuk zijn als dat lukt natuurlijk.

    Groetjes Coby

  • 29 November 2010 - 13:39

    Ma Verheijen:

    hallo hennie

    hier met thuis .
    ik vind het verslag heel intersant.
    hier gaat alles goed mooi dat we zo contact kunnen maken.
    met de dieren gaat alles goed.
    tot de volgende keer.

    gr. pa en ma.

  • 29 November 2010 - 19:23

    Vic:

    Hé Hennie,

    Leuk, jouw uitgebreide reisverslag. Hoeft voor mij beslist niet ingekort te worden. Mooie manier om zo via jouw ogen Brazilië te beleven. Tot het volgende verslag. groeten uit Chaam.

  • 30 November 2010 - 07:41

    Simone:

    hey hannie,

    leuk om je verslagen te lezen. zo houd je ons lekker op de hoogte. Hier bij HetPunt gaat het goed. we zijn lekker bezig met de roosters. je mist ons zeker heeeeel erg!!!! geniet van je reis en zet eens een paar leuke foto's erbij.

    groetjes,
    simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Curitiba

Hennie

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 60141

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2012 - 14 Maart 2012

Ibague Colombia

23 November 2010 - 26 April 2011

brazilie paraquay bolivia peru

Landen bezocht: