Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Hennie Verheijen - WaarBenJij.nu

Rio

Door: hennie17

Blijf op de hoogte en volg Hennie

24 November 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,

Ik ben nu in Rio, bewolkt, 25 graden en heb er nog niet veel van gezien.
Hoe ben ik er gekomen?

Opgestaan om 06.20. Quinie, mijn oudtse dochter heeft me weggebracht naar Brussel.
Het duurde de dubbele tijd van normaal nl 2 ipv 1 uur vanwege een terinstaking in Belgie.
Gelukkig20 minuten voor sluiten van de inchecktijd aangekomen.

Daarna naar London Heathrow, 2 uur wachten en verder naar Rio.
Allemaal heel duidelijk aangegeven i.t.t. Madrid.

Onderweg met een Braziliaanse gepraat die kunstenaar is in berlijn en die naast iemand zat die ook Kunstenaar in berlijn is, ook Braziliaans is, gedeeltelijk dezelfde kennissen hebben, niet ver van elkaar wonen en...... elkaar nog niet kenden!!!
Ik zlef had het geluk dat er niemand naast me zat en had dus 3 plaatsen om te gaan liggen!


Er was een werkte een steward aan boord en die resit al sinds zijn 18e.
Is Pakistaan van afkomst en heeft in totaal 4 paspoorten (meneer Wilders!).
Er zijn ongeveer 230 landen in de wereld. Dat maal het aantal provincies, kantons of staten die ze hebben komt dat op 847 (zegt hij).
En hij heeft er 417 van bezocht!!!!
Ongelooflijk!!

In Rio aangekomen waar bij de uitgang een aantal vrouwen naar me riepen!!
Het bleek, zoals verwacht niet om mij te gaan, maar om het feit of ik een taxi wilde.
Ik sprak iemand aan, die uit London bleek te komen en heb met hem en een kennis een taxi gedeeld naar Ipanema, een buurt (en strand) in Rio.

Daar aangekomen en door de taxi naar het hostel gebracht bleek de foto op internet niet overeen te komen met de werkelijkheid!!
Weggegaan dus.

Dat had ik beter niet kunnen doen... nou ja ik toch niet kunnen slapen....
Ik dus terug naar de straat( wat afgeraden wordt) en te voet naar een hotel. Daar was echter geen plaats.
Dus een taxi genomen met de vraag om een hotel te vinden.
Na een half uur rondegereden te hebben, omdat alles vol bleek, bij een Golden Tulip aangekomen, die gelukkig, gezien de prijs, ook niets vrij had.
De jongen zei dat hij voor mij hier en daar zou gaan bellen.
Goed, na 45 nog niets; er bleek een congres in de stad te zijn.
E r kwam 1 mogelijkheid voorbij: een suite van ongeveer E 350,!
Ik moet zeggen; ik heb getwijfeld!
Maar mijn gierigheid overwon.

Op het moment dat ik bijna omviel van de slaap, honger en jetlag bij elkaar: was er een mogelijkheid; een gedeelde kamer in een hostal.
Maar het belangrijkste voor mij: met airco!
Het bleek een acceptabele kamer te zijn en mij kamergenoot blijkt een Nederlander te zijn: Jaap uit den Haag.

Nou vandaag was het regenachtig hier
en dat kwam goed uit omdat ik toch veel wilde slapen.
Nog wel verdwaald geweest en ik had het adres van de hostal niet meegenomen. Maar zoals zo vaak brengt mijn richtingsgevoel mij meestal weer naar de goed plaats.

Het laatste nieuws: Drugscriminelen hebben vanuit de gevangenis opdracht gegeven om bussen en autos in brand te steken. En dat is


  • 28 November 2010 - 11:13

    Lidia:

    zo je eerste ervaringen zijn al weer binnen!
    zo te horen ga je dus veel wandelen want bussen en auto`s zullen er niet veel meer over zijn..hahaha
    hier gaat alles zijn gangetje....druk druk druk..ik zou ook wel mee willen hoor!

    leuk om zo alles te volgen! zie uit naar je volgende verslag.
    nou geniet er maar van.
    als ik hier iets voor je kan doen hoor ik het wel.
    liefs Lidia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Hennie

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 60136

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2012 - 14 Maart 2012

Ibague Colombia

23 November 2010 - 26 April 2011

brazilie paraquay bolivia peru

Landen bezocht: